Jump to content


Photo

Обновление миссии DTAS (Dynamic Take And Secure)


  • Please log in to reply
143 replies to this topic

#81 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 13 June 2013 - 12:03

AKM_39.То есть правда.Тут уже ничего не придумаеш толком.Разве что стороны поменять Красная атакует,синия в обороне,но это уже другая история.Надо постораться это сделать как настройку миссии.А вот про дополнения к оружию.Хотелось бы чтобы была система кастомизации класса как на атриуме.
Mariachi, Думал над этим.Если додумаюсь как - сделаем.

А пока что вопрос с пулемётом считаю нерешенным.Нужен ли ему оптический прицел?Он косой даже лёжа,а трасера палят его довольно хорошо.

Edited by samogon, 13 June 2013 - 12:04.

  • 0

#82 OFFLINE   Excess3

Excess3

    Рядовой

  • Пользователи
  • 22 posts
  • Откуда:Nazareth

Posted 13 June 2013 - 14:47

вышла новая версия DTAS оновите на сервере плиз
  • 0

#83 OFFLINE   Newsmaker

Newsmaker

    Мл.сержант

  • Администраторы
  • 117 posts

Posted 13 June 2013 - 14:53

На сервере стоит последняя версия DTAS 1.01e от 7 июня, взятая с

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание

.
  • 0

#84 OFFLINE   Nkey

Nkey

    Старшина

  • Пользователи
  • 413 posts
  • Откуда:Минск

Posted 14 June 2013 - 01:14

На сервере стоит последняя версия DTAS 1.01e от 7 июня, взятая с BIForums.

- Cleared vehicle cargo.
Машины теперь будут пустые.
  • 0

#85 OFFLINE   AKM_39

AKM_39

    Ст. Прапорщик

  • Пользователи (ВсВт-З)
  • 654 posts
  • Откуда:Калининград
  • Отряд:A-Team

Posted 16 June 2013 - 14:35

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание


  • 1

#86 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 16 June 2013 - 15:08

С нескольки сторон можно атаковать там.Но раскладки оружия по прежнему ужастны.Хотя это редактируется легко.
  • 0

#87 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 19 June 2013 - 17:36

Тюнинг 1.02а успешно проведён.Просьба залить на сервер.

Attached Files


Edited by samogon, 19 June 2013 - 17:37.

  • 0

#88 OFFLINE   Excess3

Excess3

    Рядовой

  • Пользователи
  • 22 posts
  • Откуда:Nazareth

Posted 21 June 2013 - 03:15

господа : есть новая версия ,1.02б просьба обновить

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание


Edited by Excess3, 21 June 2013 - 03:16.

  • 0

#89 OFFLINE   7DAP

7DAP

    Мл.сержант

  • Пользователи
  • 122 posts

Posted 25 June 2013 - 17:14

Хорошие новости, в следующей версии миссии обещают туман. :yahoo: Надеюсь будет возможность сделать его по настоящему густым ).
  • 0

#90 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 26 June 2013 - 11:59

Появилась.Про баланс он вообще не слышал походу.Красных разодел как гражданских.
  • 0

#91 OFFLINE   Mariachi

Mariachi

    Старшина

  • Пользователи
  • 436 posts
  • Откуда:Дзержинск

Posted 26 June 2013 - 14:38

Ну теперь пускай израильтяне юзают пулемет мк200, у красных теперь зафир будет хе-хе. Может пендов на греков поменять, чтоб они не как белые вороны были.
  • 0

#92 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 26 June 2013 - 17:46

Еврей зафир дал атакующим.Оборона теперь в скинах гражданских.Но тут самогон спешит на помощь.Уже отредактировано как надо.Атака - греки,Оборона - Иран. Вместо джипов - КАМАЗы(Греческий джип с теплаком даже безоружный) 4 варианта: Оригинал Mod0 - без оптики у обороны. Mod1 - Оптика у стрелков Mod2 -Оптика у стрелков,пулемётчиков,у марксмана SOS. Просьба залить.

Attached Files


  • 1

#93 OFFLINE   Excess3

Excess3

    Рядовой

  • Пользователи
  • 22 posts
  • Откуда:Nazareth

Posted 26 June 2013 - 19:54

Обнова 1.03 !!! теперь с параметром погоды и прочими приколами v1.03 - Исправлены названия классов оружия и транспортных средств в соответствии с бета версии 0.7. - Заменены большинство оружия защитника до 5,56 и вид игрока ОПФОР . Тот, кто убивает товарищей по команде может быть забанен - Добавлена ​​подводная лодка - Добавлена ​​пулеметчик (7,62 калибра) для ОПФОР - Добавлен скрипт АФК убийства (по умолчанию 120 секунд, можно регулировать, администратор).10 Второе предупреждение, прежде чем игрок будет убит. Влияет только на игроков, которые не вращаются своих солдат, ни передвигаться вообще. Любое движение и / или вращения игрок будет сбросить таймер. - Добавлена ​​облаков и тумана настройки (можно регулировать по администратора, по умолчанию 0 для обоих). - Исправлена ​​проблема с присоединением групп с игроками, у которых '<' или '>' от их имени. - Скорректированная меню действий присоединиться цвета.

Edited by Excess3, 26 June 2013 - 19:56.

  • 0

#94 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 26 June 2013 - 23:59

Пофиксил все найденые баги в ходе сегодняшней игры.Просьба залить.

Attached Files


Edited by samogon, 27 June 2013 - 20:09.

  • 0

#95 OFFLINE   Excess3

Excess3

    Рядовой

  • Пользователи
  • 22 posts
  • Откуда:Nazareth

Posted 27 June 2013 - 00:52

Товарищи !!! я это тут оставлю
это фаийл для настроек сервер под данную миссию

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание


  • 1

#96 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 28 June 2013 - 16:10

Вчера выявились ещё баги,один из которых вызвал падение сервера. Исправлено: -Откат CH-49 с парашутами(Парашутирование вызвало падение сервера дважды) до MH-9. -Отсутствие оптики на пулемёте у атаки(mod1) -Количество ракет у РПГ изменено на 1 из-за появления больших транспортов,для работы по конкретным целям. -Количество мин уменьшено с 4 до 2. -Количество патронов у снайпера уменьшено с 20 до 15. Просьба залить.

Attached Files


Edited by samogon, 28 June 2013 - 19:49.

  • 0

#97 OFFLINE   AKM_39

AKM_39

    Ст. Прапорщик

  • Пользователи (ВсВт-З)
  • 654 posts
  • Откуда:Калининград
  • Отряд:A-Team

Posted 29 June 2013 - 15:09

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание


  • 0

#98 OFFLINE   GalZohar

GalZohar

    Рядовой

  • Пользователи
  • 10 posts
  • Откуда:Ramat Hasharon

Posted 30 June 2013 - 00:42

Hotfix for defender grenadier weapon bug. Just to make it clear: Defender have bad equipment intentionally becuase defending is easy while attacking is very difficult. If you give defense equal quality weapons then defenders will almost always win and game will be boring and end in an endless tie breaker (since you must win by +2, again for the sake of balance). The reason attackers have better equipment is so that attackers will have a chance to win because defenders are forced to hide and use guerilla tactics. When you give defenders the same weapons they just fight with full force and attacker can only win if defenders are idiots. Another hotfix for group bug. Also, changed uniform back to brown camo because you didn't like the yellow t-shirts. Hopefully BIS eventually adds a guerilla-style faction that I can use for defense.

Пожалуйста Войдите или Зарегистрируйтесь чтобы увидеть скрытое содержание


  • 1

#99 OFFLINE   samogon

samogon

    Лейтенант

  • Пользователи
  • 1141 posts
  • Откуда:Нижний Новгород

Posted 30 June 2013 - 01:06

Usually insurgents attack the coalition.And theri attack isn't like assault.They uses "Hit and Run" tactics. Forces like ISAF never drop forces there,where they can send a attack helicopter without any risk like stinger or AAA.This insn't enjoyable,it isn't? Actually our commynity likes edited missions because they are much more balanced.There is matters only one thing - tactics,not a superior firepower of ones and weakness of others.Attackers thing much more to come close as hidden as possible,because this is a key of successeful assault.Also - this is much more enjoyable.This is not a hardcore game,just a waste of time at evening,like Battlefield2(Sweet BF,rest in pease in my memories),but on ArmA's rules and dynamics. You says - defence are easier.In some case - this is trust(If enemy spot themselves at long range usually),in another - lie.Usually in our "Sunday Games" people in defence getting bored usually,but when they're been attacked - they shit bricks even more that attakers squads. Reason,why GA became an attackers - because they have better camoflage,that BLUFOR.BLUFOR easier to spot.

Edited by samogon, 30 June 2013 - 01:10.

  • 0

#100 OFFLINE   Caterpillar

Caterpillar

    Ефрейтор

  • Пользователи
  • 34 posts
  • Откуда:Central Israel, Rehovot

Posted 30 June 2013 - 12:48

Usually insurgents attack the coalition.And theri attack isn't like assault.They uses "Hit and Run" tactics.
Forces like ISAF never drop forces there,where they can send a attack helicopter without any risk like stinger or AAA.This insn't enjoyable,it isn't?

Actually our commynity likes edited missions because they are much more balanced.There is matters only one thing - tactics,not a superior firepower of ones and weakness of others.Attackers thing much more to come close as hidden as possible,because this is a key of successeful assault.Also - this is much more enjoyable.This is not a hardcore game,just a waste of time at evening,like Battlefield2(Sweet BF,rest in pease in my memories),but on ArmA's rules and dynamics.

You says - defence are easier.In some case - this is trust(If enemy spot themselves at long range usually),in another - lie.Usually in our "Sunday Games" people in defence getting bored usually,but when they're been attacked - they shit bricks even more that attakers squads.

Reason,why GA became an attackers - because they have better camoflage,that BLUFOR.BLUFOR easier to spot.


Alright, so we're going to balance it and give the defence .50 Lynx semi-auto sniper rifle, the mk2000 with 200 mag, All weapons with ACOG,Javelin and AA missile launchers and 8 HE granades for Granadiers, range finders etc..
And also you can take Littlebirds for scouting and armored jeeps to charge the enemy.

This is the "balance" you want? If we put all these guns to the deffenders and we'll play a few games like it - the deffenders will win 90% of rounds FOR SURE (we can try it and show you if you wish)
There's no WAY that you can use "stealth" tactics because you're dead from 800m-1k with no problems (acogs, 7,62mm,snipers etc)
-
It's just way easier to deffend, and the deffenders win 65-75% of rounds even with iron sights - give them acogs and very good weapons and they'll win 85%-90% of rounds.
The deffenders should act like actuall defenders and stay around the zone they should deffend and attack the enemy when he's close to them and not destroy him 1km from the zone...

MY suggestion is that there will be 1 ACOG-long barrel per 5 deffenders. AND COBRA sights for every class except RPG and GRANADIER.

What do you think about it?

It will be balanced, and you'll get your toys you like.

New "marksman" class that is limitted to 1 per 5, if you have 20 players in team you'll have 4 marksmen that can engage and scout in long ranges.

We can make it 1 per 4 if you'd like, this is just my suggestion - tell me what you think about it.

Please reply to the 1per5 + cobra sights idea.

Edited by Caterpillar, 30 June 2013 - 12:56.

  • 0




Яндекс.Метрика